Så här funkar Kivra

I Kivra får du viktiga papper. Till exempel fakturor, kvitton och brev från företag och myndigheter.

Så funkar kivra

Välj språk

Denna sida finns översatt på några av de vanligaste språken i Sverige. Du kan välja språk i menyn nedan.

Vad är Kivra?

What is Kivra

Ta emot och spara

Kivra är en app som du kan använda för att ta emot och spara viktiga papper. Du kan också ladda upp dokument i Kivra.

Läs din post var som helst i världen

Du kommer åt allt i Kivra på dator eller mobil, var som helst och när som helst. Då Kivra är en digital tjänst spelar din fysiska adress ingen roll. Om du flyttar påverkar det inte din Kivra.

Det här kan du få i Kivra

Digital post

Du får brev digitalt från företag och myndigheter, till exempel Skatteverket och Försäkringskassan.

Digitala kvitton

Du får kvitton i din app istället för papperskvitton i butiken.

Digitala fakturor

Du kan betala fakturor direkt i Kivra.

Digitala lönebesked

Om din arbetsgivare använder Kivra får du lönebesked i appen.

Uppladdningar

Du kan ladda upp papper i Kivra. Då sparas de digitalt.

Känn dig trygg hos Kivra

Viktigt ID-säkerhet – img

Kivra är säkert

Säkerhet är viktigt för oss. Bara du kan komma åt ditt innehåll i Kivra. Det gör du genom att logga in med Mobilt BankID. Du kan lita på alla avsändare i Kivra. Vi läser aldrig ditt innehåll. Allt som skickas är krypterat och lagras i svenska datacenter.

Det är lätt att hålla koll i Kivra

Vi gör det enkelt att komma ihåg brev och fakturor. Så fort du fått något nytt i Kivra skickar vi ett mail till dig. Vi skickar även en mailpåminnelse om oläst och ohanterad post. Kom ihåg att ladda ner vår app och slå på notiser. Då vet du direkt när något nytt landat i Kivra.

Så här skaffar du Kivra

För att skaffa Kivra måste du först ha ett svenskt personnummer och Mobilt BankID. Sen klickar du på knappen och följer instruktionerna. Det går fort.
Läs mer villkor

Våra användarvillkor

När du skaffar Kivra kommer post börja skickas till dig digitalt i appen. Vissa företag skickar inte i Kivra. Från dem kan du få papperspost i brevlådan. Du kan välja vilka du vill ska skicka post till dig i Kivra. Det gör du i inställningarna. Läs våra användarvillkor här.

Hör gärna av dig till oss

Har du frågor? Välkommen att höra av dig till oss.